Jak poznat dobrou instalační firmu
Jak poznat dobrou instalační firmu na tepelné čerpadlo?
Odborníci na tepelná čerpadla se zkušenostmi ze zákaznického servisu se shodují, že pro koncového zákazníka je zcela zásadním momentem, kdy jde doslova o všechno, už výběr instalační firmy. Ta navrhuje vhodný typ tepelného čerpadla a pak provádí jeho montáž. Obojí musí být uděláno dobře, aby nový systém vytápění fungoval, jak má. Jak ale dobrou instalační firmu poznat? Má všech 5 P.
- Přijede se podívat osobně. Aby mohl být doporučen vhodný typ, model a výkon tepelného čerpadla, musí si montážní firma na místě se zákazníkem ověřit: tepelné ztráty domu (z projektu, z prohlídky na místě, z několika ročních vyúčtování za elektřinu a plyn), stav otopné soustavy, na níž se má tepelné čerpadlo připojit, i situaci v kotelně, ale samozřejmě také očekávání zákazníka (ohledně tepelného komfortu, na jaký je zvyklý, a potřeby teplé vody v domácnosti).
- Projde s vámi navržené řešení. Prodejce z montážní firmy by měl být připraven vysvětlit, jaké řešení navrhuje a proč. Měl by být schopen zodpovědět technické dotazy a předložit dokumenty k navrhovanému produktu (např. technický list). Měl by se kladně stavět také k otázkám servisu.
- Produkt od renomovaného výrobce. V případě tepelných čerpadel se úplně nevyplácí rozhodovat se jen podle ceny. Ano, i levný čínský výrobek od neznámé značky, která u nás nemá oficiální zastoupení, může dobře fungovat (na začátku), ale co když se něco pokazí později? Kdo drží záruku? Kdo zajistí dostupnost náhradních dílů?
- Proškolení. Firma je na montáž tepelných čerpadel proškolená výrobcem čerpadla a může to doložit platným certifikátem.
- Příklady referencí. Firma má za sebou už nějakou historii zakázek. Je schopna vám reference ukázat (například na svých webových stránkách), případně má i nějaká zákaznická hodnocení na internetu (třeba na Google, Refsite nebo podobných službách).
„Ze všeho nejdůležitější je důvěra. Prodejce z instalační firmy ve vás při osobním kontaktu musí vzbudit pocit důvěry. Navázat takový vztah na dálku od počítače nebo z call centra, to úplně nejde,“ míní Jan Cvik, Residential Lead Management Coordinator ve společnosti Daikin, a připouští, že boom tepelných čerpadel v uplynulých dvou letech s sebou přinesl i částečnou ztrátu důvěry v čerpadla. „Je to způsobeno jednak tím, že se vyrojila velká spousta nových a někdy bohužel ne dostatečně kvalifikovaných instalačních firem, ale i ty osvědčené bojovaly s vlastní kapacitou kvůli obrovskému množství zakázek. Teď už je situace klidnější, tepelná čerpadla jsou skladem a instalační firmy mají opět prostor věnovat se všem zakázkám s náležitou péčí.“